- Cours (CM) 9h
- Cours intégrés (CI) -
- Travaux dirigés (TD) 18h
- Travaux pratiques (TP) -
- Travail étudiant (TE) -
Langue de l'enseignement : Anglais
Niveau de l'enseignement : B2-Avancé - Utilisateur indépendant
Description du contenu de l'enseignement
Code scolarité : LG20DM20
This unit seeks to place literary works in their historical and cultural context, while exploring their artistic dimension. The tools, methods and practices of textual analysis will be further investigated through close reading of literary texts.
Nineteenth-century British literature will be studied through an overview of British fiction and poetry in that century and a thorough analysis of The Rime of the Ancient Mariner, by Coleridge and Wuthering Heights, by Brontë.
Reading and writing skills are developed in relation to argumentative analysis.
CM Nineteenth-century British Literature
TD British Literature (programme 2021-2022):
Samuel COLERIDGE, The Rime of the Ancient Mariner, (édition recommandée: The Rime of the Ancient Mariner and Other Poems, Dover Publications)
Emily BRONTE, Wuthering Heights, 1847 (Penguin Classics).
This unit seeks to place literary works in their historical and cultural context, while exploring their artistic dimension. The tools, methods and practices of textual analysis will be further investigated through close reading of literary texts.
Nineteenth-century British literature will be studied through an overview of British fiction and poetry in that century and a thorough analysis of The Rime of the Ancient Mariner, by Coleridge and Wuthering Heights, by Brontë.
Reading and writing skills are developed in relation to argumentative analysis.
CM Nineteenth-century British Literature
TD British Literature (programme 2021-2022):
Samuel COLERIDGE, The Rime of the Ancient Mariner, (édition recommandée: The Rime of the Ancient Mariner and Other Poems, Dover Publications)
Emily BRONTE, Wuthering Heights, 1847 (Penguin Classics).
Compétences à acquérir
CM Nineteenth-Century British Literature
S'organiser et planifier son travail *
Comprendre le fonctionnement de la langue *
Contextualiser ***
Analyser textes et documents *
Synthétiser, décloisonner, transférer *
TD British Literature
S'organiser et planifier son travail *
Utiliser différentes méthodes de travail *
Chercher de l'information *
Comprendre le fonctionnement de la langue *
S'exprimer, dialoguer ***
Contextualiser ***
Analyser textes et documents ***
Prendre position et construire un argument abouti ***
Synthétiser, décloisonner, transférer *
S'organiser et planifier son travail *
Comprendre le fonctionnement de la langue *
Contextualiser ***
Analyser textes et documents *
Synthétiser, décloisonner, transférer *
TD British Literature
S'organiser et planifier son travail *
Utiliser différentes méthodes de travail *
Chercher de l'information *
Comprendre le fonctionnement de la langue *
S'exprimer, dialoguer ***
Contextualiser ***
Analyser textes et documents ***
Prendre position et construire un argument abouti ***
Synthétiser, décloisonner, transférer *
Contact
Intervenants
Andrew Eastman
Fanny Moghaddassi
Parcours : Langues et interculturalité : ensemble germanique